مجله مدیریت کسب و کار

بایگانی

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بزرگترین عامل موفقیت هر شرکت یا سازمان، شرکت فروش مویرگی و توزیع آن محصول است. توزیع مویرگی به عنوان یک شیوه نوین در عرصه توزیع میتواند در بعضی از شاخه های تولیدی بسیار کارآمد باشد و نمی‌توانیم از این رویکرد اجتناب کنیم زیرا یک فرایند جدیدی است که می‌تواند ما را برای فروش بیشتر کمک کند.

فروش مویرگی چیست؟

به کانال توزیع زنجیره از کسب و کار یا واسطه ها که از طریق آن بتوانیم یک محصول یا خدمت را به دست مصرف کننده برسانیم، اصطلاحاً پخش مویرگی می‌گویند و شامل شبکه عمده فروشان، خرده فروشان، توزیع کنندگان است و به صورت ماشین، کامیون، وسیله نقلیه، موتورسیکلت و یا حتی از طریق اینترنت می‌باشد.
کانالها به شکل‌های مستقیم و غیرمستقیم دسته بندی می‌شوند و کانال‌های مستقیم به مشتری اجازه می‌دهند که از تولید کننده به صورت مستقیم خرید کند و کانال‌هایی که به صورت غیرمستقیم هستند معمولاً یک عناصر واسطه ای مثل عمده فروش یا خرده فروش بین آن‌ها است که رابط ما را بین تولید کننده و مصرف کننده هموار می‌کند.


وظایف اصلی یک سیستم پخش مویرگی


1. ذخیره سازی و انبار کالا برای توزیع: شما هیچ وقت نمی‌توانید یک شرکت پخش را بدون سازمان، انبار، ذخیره سازی مرتب و به خصوص اتوماسیون تجسم کنید. شرکت‌های پخش مویرگی باید انبارهای بسیار منظم و قابل استفاده داشته باشند.
2. دریافت سفارش از مشتری: تمامی شرکت‌های پخش و توزیع مویرگی باید ویزیتوری داشته باشند تا به صورت گرم یا به صورت سرد محصول را از خرده فروشان سفارش بگیرد. در ویزیت گرم، زمانی که مشتری محصول را به ویزیتور سفارش می‌دهد هم‌زمان محصول در ماشین نقل می‌شود و همان‌جا بلافاصله به مشتری یا مصرف کننده انتقال داده می‌شود. اما در ویزیت سرد، ویزیتور سفارش را می‌گیرد، ثبت می‌کند و به شرکت پخش تحویل می‌دهد و چند روز بعد محصول به واحد توزیع کننده انتقال پیدا می‌کند.

3. تحویل کالا به مشتریان: در یک سیستم پخش مویرگی تحویل کالا باید به موقع، منظم، سالم و قابل استفاده به سیستم توزیع انتقال داده شود.
4. وصول مطالبات: همیشه بر عهده شرکت پخش و توزیع است. یکی از مهم‌ترین و خطیرترین مسئولیت‌هایی که یک شرکت پخش و توزیع دارد این است که بتواند وصول مطالبات را به موقع، دقیق و کارا انجام دهد.
5. کنترل و دریافت اطلاعات از بازار: شرکتهای پخش واحدهای خوبی برای تحقیقات بازار، پژوهش و بازاریابی هستند. معمولاً می‌توانند اطلاعات منطقه‌ای را به خوبی استخراج کنند و این اطلاعات را در مواقع لازم به دست تولیدکننده برسانند.

  • ادمین
  • ۰
  • ۰

آشنایی با اصول اولیه بازاریابی

در اصول اولیه بازاریابی مدرن حفظ مشتری به اندازه به دست آوردن او،  از اهمیت زیادی برخوردار است. وقتی صحبت از آمیخته بازاریابی می‌شود$ اصول 4p (پروموشن، محصول، توزیع و قیمت ) یادآوری می‌شود اما موارد دیگری هم می‌توانند در این لیست  قرار بگیرند.

قدرت مصرف کنندگان را بشناسید


تغییر داده ها و نیازهای انسان جهانی است و مشتریان به وضوح در مورد بسیاری از محصولات مورد علاقه خود - به سرعت - مطلع می شوند، بنابراین فروش باید به جای گفتگو و تمرکز بر بازاریابی مستقیم و کنترل مشتری، بر گفتگو، ارتباطات بازاریابی و همکاری متکی باشد. راز بازاریابی و اصول مهم شما باید به مشتریان خود بهترین نتایج و رضایت بخش ترین مهارت ها را ارائه دهید. هرچه محصول شما بیشتر نیاز شما را برآورده کند - مشکل را حل کنید و زندگی کنید - نتایج رضایت بخش تری به دست خواهید آورد و از رقبا پیشی خواهید گرفت.

 

فناوری اولین قدم است


همه ما می دانیم که فناوری در حال پیشرفت است. اساساً، با ایجاد تجربیات جدید مشتری - راه‌های جدید برای برقراری ارتباط با آنها، سایر عناصر سازنده، چندین نقطه داده برای درک رفتار مشتری و - نحوه تأثیر برنامه‌ها و فعالیت‌های بازاریابی بر محیط - به موفقیت سازمان و بازاریابی کمک می‌کند. شما باید بازار هدف محصول را در نظر بگیرید و برای شناخت نیازهای مشتری تلاش کنید.

 

 

تجربه، نام تجاری جدید است


با بازاریابی سنتی - تصمیمات مشتری و فروش - کمی مشکل بود، اما با بازاریابی مدرن، با ورود مشتری به فعالیت‌های فروش و بازاریابی شرکت و گزینه‌های مختلف از این طریق برای تبدیل شدن به مشتری قابل اعتماد، همیشه - نسبتا - تبدیل می‌شد. همان چیز بازاریابان با هم بسیاری از این تجربیات مشتری را کنترل می کنند و منحصراً برای کمک به هدایت مسیرهای Leander به سمت برندها قرار می گیرند. شناسایی رفتار مشتری بخش جذابی از اصول بازاریابی برای تأثیرگذاری بر مشتری در قیف فروش است. بنابراین او شما را بر رقبای خود ترجیح می دهد.

 

پلنی را برای بازاریابی طراحی کنید


داشتن یک برنامه یا طرح بازاریابی به شما بینشی نسبت به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین بازار پول و ... را روشن می کند. با مشاوره تخصصی در این جاده با سرعت تند بروید.

 

آگاهی از عناصر مهم بازاریابی


برخی از عناصر مهم بازاریابی عبارتند از: محصول - مکان - تبلیغات و قیمتی که از رقبای شما بهتر است - و تضمین موفقیت شما.

 

همیشه بودجه بازاریابی خود را از قبل تعیین کنید


همیشه هزینه های تبلیغاتی و اولویت های خود را در نظر داشته باشید - حتی صاحبان مشاغل فصلی را نیز نباید نادیده گرفت. عدم برنامه ریزی و نبود بودجه می تواند منجر به تاخیر در نوسانات و مشکلات بازار شود. در این زمینه حتی می توانید از مشاوران کمک بگیرید.

 

عملکرد خود را ارزیابی کنید
به عنوان یک صاحب کسب و کار، علاوه بر فروش یک محصول، باید عملکرد خود را از این طریق محک بزنید - چقدر انگیزه دارید.

 

مشتری خود را تعریف کنید


اگر امکان فروش محصول به مشتریان خود را در نظر بگیرید صد در صد مشکل خواهید داشت. شما باید به طور گسترده در مورد جمعیت، سن، نژاد، شغل، درآمد سالانه و غیره تحقیق کنید. سطح تحصیلات، سبک زندگی و مشتریان. ... بدانید و به خاطر داشته باشید که نیازهای ین متغیر است. این به ویژه به صاحبان مشاغل کوچک کمک می کند.

 

قدرت تبلیغات و رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید


شما نمی توانید محصول خود را به سرعت بفروشید یا نیاز مشتری را درک کنید. به همین دلیل است که باید نظرات خود را در اولویت قرار دهید. هزاران شبکه اجتماعی وجود دارد که می توانید محصول خود را به بهترین شکل ممکن بفروشید، بنابراین می توانید بخشی از تمرکز خود را بر روی اصول بازاریابی موفق متمرکز کنید. به طور کلی می توان گفت که بازاریاب باید با اصول صحیح تبلیغات آشنا باشد. یکی از مهمترین اصول در بازاریابی انجام تبلیغات صحیح و ایجاد امکان طراحی تبلیغاتی که بیشترین اثربخشی ممکن را داشته باشد برای سازمان می باشد.

 

در نهایت، شما باید اصول بازاریابی رضایت و وفاداری مشتری را بدانید


بر اساس تحقیقات و اصول بازاریابی جدید - مشتریان می خواهند در مورد شرکت هایی که از آنها خرید می کنند یاد بگیرند - تا یاد بگیرند که چگونه یک محصول بسازند. شما می توانید در نظرسنجی های رسانه های اجتماعی ما بیابید. یکی از مهمترین اصول پایداری و بازاریابی کسب و کار وفاداری به مشتریان - تشویق به خرید مجدد و دعوت دیگران به کسب و کار شما.

  • ادمین
  • ۰
  • ۰

انواع مجوزهای کسب و کار

از آنجایی که امروزه یکی از دغدغه ها و مشکلات موجود در بازار کار نحوه اخذ مجوزهای کسب و کار  است، بنابراین برای اینکه با مشکلات قانونی مواجه نشویم، باید به نحوه راه اندازی کسب و کار به صورت قانونی فکر کنیم.

ما مجوز تجاری را به دو بخش تقسیم می کنیم:
پروانه های خاص: در واقع پروانه هایی است که برای یک سری مشاغل خاص که نیاز به تخصص دارند استفاده می شود، مانند وکالتنامه – پروانه پزشکی – صدور مجوز برای کارشناسان دادگستری. اینها مجوزهای خاصی هستند که تحت آنها نهادهای مختلف برای صدور ین از طریق ین یا مراحل دیگر درخواست می کنند.

مجوزهای عمومی: مجوزی است که هرکس در هر نقطه از ایران با هر مدرک تحصیلی بخواهد کسب و کاری را راه اندازی کند که نیاز به مدرک خاصی ندارد و مفاد ین در قانون مقررات سندیکا درج شده است.

قانون سیستم سندیکایی قانونی است که در مورد مجوزهای تجاری صحبت می کند که به سه بخش تقسیم می شود:

بخش اول - این نامه ها و مقرراتی است که در مورد چگونگی اخذ مجوزهای تجاری بحث می کند.
بخش دوم مربوط به مؤسسات مسئول صدور مجوزهای تجاری و مسئول نظارت بر صدور مجوزهای تجاری است.
قسمت سوم بحث جریمه ها و تخلفات است در این تاپیک فقط قسمت اول را بررسی می کنیم.
از نظر نظام صنفی، هر شخص اعم از حقیقی یا حقوقی که یک شرکت م است، فردی است که قرار است شغلی را آزاد کند که نیاز به تخصص خاصی نداشته باشد، باید بر خلاف مفاد اتحادیه مجوز کسب کند. عمل سیستم پس این حکمی است که قانون نظام صنفی ما را آزار می دهد.

  • ۰
  • ۰

فروش چیست؟

تعاریف زیادی از کلمه فروش وجود دارد. بسیاری از افراد از خود می پرسند که فروش مبلمان چیست؟

حتی فروشندگانی که در فروش بسیار حرفه ای هستند، شاید تعریف دقیقی از فروش و فروش نداشته باشند.

فروش به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که یک شخص – فروشنده – انجام می دهد تا به خریدار کمک کند تا محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.

این کالا یا یک کالا یا خدمات فیزیکی است که خریدار از طریق فروشنده انتخاب می کند و از آن استفاده می کند.

پاسخ دیگر به این سوال که فروش چیست را می توان آغاز رابطه با مصرف کننده نامید. فروش را می توان نقطه پایان بازاریابی «عصر» دانست.


عملیات پیش فروش چیست؟

 وقتی از خود می‌پرسیم فروش به چه معناست و می‌گوییم فروش به چه معناست - ممکن است یک تعریف و تمجید صرف به ذهنمان خطور کند، اما فروش زمانی اتفاق می‌افتد که قبلاً فرآیندی وجود داشته باشد - که شامل بازاریابی یا بازاریابی می‌شود. در این بخش، بخش فروش و بازاریابی باید با هم همکاری نزدیک داشته باشند و تعامل فروش با بازاریابی - مقاله تعامل فروش با بازاریابی بخش مهمی از این فرآیند است.

بخش دیگری را می توان با پیش بینی های فروش مرتبط کرد - مقاله در مورد شاخص های پیش بینی فروش. در پیش بینی فروش، درک درستی از بازار و مشتریان با اطلاعات گذشته و مدل های استاندارد خواهید داشت.

پس از این فعالیت ها، فروش در مرحله مهمی قرار دارد. شما مشتری پیدا کرده اید و مطمئن شوید که فرد مناسبی را برای فروش انتخاب کرده اید.

 

به همان جلسه فروش یا جلسات بعدی گوش دهید و از نگرانی های مشتری مطلع شوید. در این مرحله، مهارتی به نام چگونه با مشکلات و نگرانی های مشتری برخورد کنیم - مقاله ای در مورد نحوه رسیدگی به مشکلات و نگرانی های مشتری - به شما کمک می کند تا به فروش نزدیک تر شوید.

در قسمت آخر قبل از فروش - مذاکره با مشتری انجام می شود و در این قسمت فروشنده باید مهارت های مذاکره در فروش را بداند همزمان با این مهارت، فروشنده باید از اصول متقاعدسازی، اصول به اصطلاح جهانی متقاعدسازی در فروش - اصول جهانی متقاعدسازی در فروش، پیروی کند و با یادگیری این مهارت ها، فروش سریعتر اتفاق می افتد.

ادامه مطلب در لینک زیر:

 

https://www.herfehplus.ir/page/456/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F

  • ادمین
  • ۰
  • ۰

دوره فروشنده حرفه ای برای آموزش افرادی با تمام مهارت های مورد نیاز یک فروشنده طراحی شده است تا صاحبان کسب و کار - یک فرد قوی - را با اطمینان در فروش و تکمیل فروش معرفی کند.

در دوره  فروش و فروشنده، نحوه ارائه فروشنده در جلسه فروش، استفاده از زبان بدن در تقویت اهداف فروش، ابزار برقی، کمک به فروش مستعمل و غیره. مهارت ها گوش دادن موثر و پرسش هوشمندانه از فروشنده در زمان فروش محصول یا خدمات است.

همچنین تکنیک هایی در رابطه با بازاریابی تلفنی، اطلاعات مفید مربوط به قیف فروش و تأثیر - بر بهبود و افزایش فروش فروشنده - بر نحوه ارتباط فروشندگان در جلسات - از راه دور از طریق این گورکن وجود دارد.

با خرید دوره فروش و فروشنده، مهارت بهبود عملکرد و پیاده سازی ین در فضاهای واقعی را به دست می آورید و با تمرین و تکرار به اهداف خود در حرفه فروش می رسید.

با رعایت این دوره و گذراندن تمرینات، می توانید کار خود را ارتقا دهید و خود را به صورت حرفه ای ارتقا دهید.

 

ویژگی های دوره فروشنده حرفه ای

  •  محتوای کاملا کاربردی و ماهرانه
  •  تکنیک ها و مهارت های فروش و مذاکره را بیاموزید
  •  طراحی دوره با نگرش مراقبتی کارشناسانه و رویکرد فروش
  •  دوره های آموزشی توسط اساتید برجسته موسسه ماهان

دستاوردهای دوره فروش حرفه ای

  •  تکنیک ها و مهارت های فروش و مذاکره را بیاموزید
  •  توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان
  •  امکان برنامه ریزی برای فروش
  •  توانایی انجام مذاکرات حرفه ای
  • ادمین
  • ۰
  • ۰

برای ایجاد یک سیستم کاملا یکپارچه و دقیق، هر مدیر عامل توانمندی نیاز به دانش روز در حوزه کاری خود دارد و همواره باید توجه داشت که مدیر عامل بدون تجربه فقط یک سمت است و سکاندار بدون دانش لازم هرگز نمی تواند کشتی خود را تحویل بگیرد. در مسیر درست و در کوتاه ترین زمان و خطرات احتمالی سلامتی در مقصد. او در مدیرعاملی همان بهبود کسب و کار و ارتقای شغلی است.

در چارچوب مدیریت حرفه ای تخصصی، راهبردهای سازمان در دستیابی به اهداف، ساختارهای ارتباطی درون و برون سازمانی و نحوه برخورد با آنها. انسان ها و مهارت های آنها و در نهایت نحوه و سبک مدیریت از عواملی هستند که با آنها برخورد می شود.

دوره جامع مدیر عامل حرفه ای و همچنین اساتید به نام مدرسه ماهان در فضای آتلیه ای با عکاسی و تدوین حرفه ای تولید می شود. با مشاهده دوره مدیر عاملی، گذراندن دوره های آموزشی، شرکت و شرکت خصوصی در فضای تعاملی سالن مدیر عامل، می توانید کسب و کار خود را ارتقا دهید و خود را به صورت حرفه ای توسعه دهید. پس برای دستیابی به اهداف خود و سازمان خود در چارچوب مدیرعاملی با ما همراه باشید.

 

 ویژگی های دوره مدیر عامل حرفه پلاس

  •  ارتقاء - مهارت های رهبری و آموزش سازمانی برای مدیران عامل
  •  توانایی تدوین استراتژی های مدیریت منابع انسانی – بازاریابی و فروش
  •  افزایش مهارت در اصول و فنون مذاکره در داخل و خارج از سازمان
  •  تقویت دیدگاه های مدیران عامل برای شکل دادن به اهداف و استراتژی های سازمان
  •  دوره های آموزشی توسط اساتید برجسته دانشکده بازرگانی ماهان

 

دستاوردهای دوره مدیر عامل حرفه پلاس

  •  ارتقاء مدیران به مهارت ها و دانش کاربردی مورد نیاز مدیران
  •  ارتقاء - مهارت تصمیم گیری و حل مسئله در مدیران مدیریتی
  •  از ابزارهای مدیریتی برای رشد سازمان استفاده کنید
  •  بهره وری شرکت را افزایش دهید
  •  امکان مشاوره و آموزش تخصصی در زمینه مدیریت

برای آشنایی بیشتر دوره بر روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.herfehplus.ir/pc/11/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84

  • ادمین